Praktische informatie

Veelgestelde vragen

GasTerra Ladiesrun Groningen gaat niet door op 14 juni 2020

De veelgestelde vragen hieronder zijn bedoeld om de meest voorkomende vragen van deelnemers, vrijwilligers en toeschouwers te beantwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ons. Wij vragen je vriendelijk om ons antwoord af te wachten en jouw vraag niet nogmaals te stellen. Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is.

Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is.


Veelgestelde vragen - COVID-19

Waarom gaat de GasTerra Ladiesrun Groningen niet door op zondag 14 juni?

De wereld bevindt zich momenteel in een onzekere situatie die niet te overzien is. De enorme impact van COVID-19 (coronavirus) raakt iedereen, zo ook de evenementenbranche. De gezondheid van onze deelnemers, vrijwilligers, toeschouwers en andere betrokkenen staan bij ons op de eerste plaats. Om ervoor te zorgen dat het virus zich niet verder kan verspreiden hebben wij op 7 april besloten dat alle evenementen tot half 1 juli geen doorgang kunnen vinden. Daarnaast heeft het kabinet op 23 maart alle bijeenkomsten en evenementen in het land tot 1 juni 2020 verboden, waarna dit verbod op 21 april is verlengd tot 1 september 2020. Dit betekent dat de GasTerra Ladiesrun Groningen op zondag 14 juni 2020 geen doorgang kan vinden.

Wordt de GasTerra Ladiesrun Groningen verplaatst?

We zijn in gesprek met alle betrokkenen om te inventariseren of het mogelijk is om het evenement te verplaatsen naar een andere datum later dit jaar.

Wat gebeurt er met mijn inschrijving?

We zijn in gesprek met alle betrokkenen om te inventariseren wat hierin de mogelijkheden zijn. Zodra er meer informatie bekend is, delen we deze via onze officiële kanalen.

Krijg ik mijn inschrijfgeld terug?

Indien jij niet kunt deelnemen aan de GasTerra Ladiesrun Groningen op de nog vast te stellen (nieuwe) datum, dan vindt er geen restitutie van het inschrijfgeld plaats. Hiervoor verwijzen wij naar de algemene voorwaarden.

We bieden jou de mogelijkheid om jouw inschrijving kosteloos over te dragen aan iemand anders via jouw Mylaps account. Om aanbiedende- en zoekende partijen met elkaar in contact te brengen hebben wij een vraag en aanbod-platform ontwikkeld. Op dit speciale vraag en aanbod-platform kunnen alle ingeschreven deelnemers hun startbewijs (inclusief eventueel extra aangekochte producten) aanbieden, zodat mensen die een startbewijs zoeken deze gemakkelijk kunnen vinden. 

Lees hieronder hoe je het startnummer kunt overdragen via Mylaps. 

  1. Log in op je Mylaps account. De link en het wachtwoord hiervoor heb je ontvangen in je bevestigingsmail.
  2. Als je bent ingelogd klik je op “registratie overdragen”.
  3. Vul de naam en het e-mailadres in van degene die jouw startbewijs gaat overnemen en klik op “doorgaan”.
  4. Degene die jouw startbewijs overneemt ontvangt nu een mail om de overdracht te voltooien.
  5. De nieuwe persoonsgegevens worden door hem/haar ingevoerd en eventuele producten kunnen nog worden bijgekocht. Let op! Heb jij al producten aangeschaft laat dit degene die jouw startbewijs overneemt dan weten zodat dit niet dubbel wordt besteld.
  6. Als de registratie van de nieuwe loper is afgerond is de overdracht geslaagd!
  7. De eventuele betaling voor het overnemen van de inschrijving dient onderling geregeld te worden.
Wanneer kan ik als deelnemer/vrijwilliger meer informatie verwachten?

Op dit moment zijn wij bezig om alle mogelijkheden te bekijken. Zodra wij meer informatie hebben ontvang je een e-mail op het e-mailadres waarmee je staat ingeschreven.

Kan ik me nog inschrijven?

Nee, momenteel is het niet mogelijk om je in te schrijven. Zodra de inschrijving wordt heropend voor de nog vast te stellen uitgestelde datum zullen wij dit bekend maken via de officiële kanalen.

Hoe kan ik mijn inschrijving kosteloos overdragen?

We bieden alle ingeschreven deelnemers de mogelijkheid om hun inschrijving kosteloos over te dragen aan iemand anders.

Om aanbiedende- en zoekende partijen met elkaar in contact te brengen hebben wij een vraag en aanbod-platform ontwikkeld. Op dit speciale vraag en aanbod-platform kunnen alle ingeschreven deelnemers hun startbewijs (inclusief eventueel extra aangekochte producten) aanbieden, zodat mensen die een startbewijs zoeken deze gemakkelijk kunnen vinden. 

Hieronder lees je hoe je dit kunt doen in Mylaps.

  1. Log in op je Mylaps account. De link en het wachtwoord hiervoor heb je ontvangen in je bevestigingsmail.
  2. Als je bent ingelogd klik je op “registratie overdragen”.
  3. Vul de naam en het e-mailadres in van degene die jouw startbewijs gaat overnemen en klik op “doorgaan”.
  4. Degene die jouw startbewijs overneemt ontvangt nu een mail om de overdracht te voltooien.
  5. De nieuwe persoonsgegevens worden door hem/haar ingevoerd en eventuele producten kunnen nog worden bijgekocht. Let op! Heb jij al producten aangeschaft laat dit degene die jouw startbewijs overneemt dan weten zodat dit niet dubbel wordt besteld.
  6. Als de registratie van de nieuwe loper is afgerond is de overdracht geslaagd!
  7. De eventuele betaling voor het overnemen van de inschrijving dient onderling geregeld te worden.
Is er een platform waar ik mijn startnummer kan overdragen?

Ja, op ons speciale vraag en aanbod-platform kunnen alle ingeschreven deelnemers hun startbewijs (inclusief eventueel extra aangekochte producten) aanbieden, zodat mensen die een startbewijs zoeken deze gemakkelijk kunnen vinden. 

Klik hier voor het vraag en aanbod-platform GasTerra Ladiesrun Groningen.


Inschrijving

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?

Als je je hebt ingeschreven, ontvang je automatisch een bevestiging per e-mail. Zorg dus dat jouw e-mailadres correct is ingevuld.

Heb je geen bevestigingsmail ontvangen? Het kans soms even duren voordat je de bevestigingsmail ontvangt. Controleer ook je spam folder als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien je ook daar niets hebt ontvangen, neem dan contact op met de organisatie.

Hoe kan ik inschrijven als team?

Heb je hulp nodig bij het aanmaken van een team of bij het inschrijven van een bestaand team? Lees dan deze praktische handleidingen door.

Groep aanmaken
Bekijk hier het stappenplan voor het aanmelden, invoeren en wijzigen van een groep.

Doe mee aan een groep
Bekijk hier het stappenplan voor het deelnemen aan een bestaande groep.

Kan ik een event shirt bestellen?

Alle deelneemsters kunnen zolang de voorraad strekt bij hun inschrijving een het speciaal ontworpen Ladiesrun Groningen runningshirt 2020 bestellen voor €20,-. Heb je je al ingeschreven? Je kunt een shirt bestellen door in te loggen op jouw account en te klikken op 'voeg producten toe'.

Bekijk het ontwerp hier in het groot. De maattabel kun je hier vinden. 

 

 

Krijg ik als student korting op mijn inschrijving?

Studenten krijgen korting bij deelname aan de GasTerra Ladiesrun Groningen. De korting bedraagt €2,- voor de 2,5 km, 5 km, 7,5 km en 10 km.   


Voorwaarden studenten korting

  • Als student sta je ingeschreven aan een voltijdse dagopleiding aan een Nederlandse universiteit, een Nederlandse HBO-instelling of een Nederlandse MBO-instelling.
  • Als je wil deelnemen aan de Student Runs dien je voorafgaande aan het evenement al een jaar student te zijn.
  • Je bent tussen de 16 en 30 jaar op de dag van het evenement.
Welke leeftijd moet ik hebben om deel te mogen nemen?

Voor de leeftijdlimieten gelden de leeftijden op de dag van het evenement:

  • 2,5 km: 6 jaar
  • 5 km: 12 jaar
  • 7,5 km: 12 jaar
  • 10 km: 14 jaar
  • Business Run: 18 jaar 
Hoe kan ik mijn inschrijving wijzigen?

Bekijk voor meer informatie over het wijzigen van jouw inschrijving de algemene voorwaarden. Wil je jouw inschrijving wijzigen? Log in met jouw account.

Let op: het is niet mogelijk om zelf jouw naam, e-mailaders geboortedatum of geslacht aan te passen. Neem hiervoor contact op met de organisatie. 

Kan ik mijn afstand wijzigen?

Ja. Van afstand wijzigen is mogelijk mits deze afstand nog niet is uitverkocht. Bij wijziging van de afstand waarvoor ingeschreven is, vindt geen restitutie van inschrijfgeld, of deel daarvan, plaats. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs tussen beide afstanden wordt voldaan.

Stappenplan voor wijzigen afstand

  1. Log in op je account. De link en het wachtwoord hiervoor heb je ontvangen in je bevestigingsmail.
  2. Als je bent ingelogd klik je op “race wijzigen”:
  3. Kies jouw nieuwe afstand en klik op "doorgaan".
  4. Bij wijziging naar een lagere afstand dan waarvoor ingeschreven is, vindt geen restitutie van inschrijfgeld plaats. Bij wijziging naar een hogere afstand dan waarvoor ingeschreven is, dient u het verschuldigde bedrag af te rekenen door op "afrekenen" te klikken.
Kan ik mijn startnummer overdragen aan iemand anders?

Indien je onverhoopt niet kunt deelnemen aan het evenement en toch een startnummer hebt gekocht, kun je je startnummer laten overschrijven op een andere naam. Hieronder lees je alle informatie. 

Stappenplan voor overdragen

  1. Log in op je account. De link en het wachtwoord hiervoor heb je ontvangen in je bevestigingsmail.
  2. Als je bent ingelogd klik je op “registratie overdragen”:
  3. Vul de naam en het email adres in van degene die jouw startbewijs gaat overnemen en klik op “doorgaan”.
  4. Degene die jouw startbewijs overneemt ontvangt nu een mail om de overdracht te voltooien.
  5. De nieuwe persoonsgegevens worden door hem/haar ingevoerd en eventuele producten kunnen nog worden bijgekocht. Let op! Heb jij al producten aangeschaft laat dit degene die jouw startbewijs overneemt dan weten zodat dit niet dubbel wordt besteld.
  6. De overdracht is geslaagd!

Betaling

De eventuele betaling voor het overnemen van het startnummer dient onderling geregeld te worden.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?

Jouw inschrijving kan niet meer geannuleerd worden. Indien je staat ingeschreven voor een van de afstanden en verhinderd bent om deel te nemen, wordt het betaalde inschrijfgeld niet gerestitueerd. Ook bij wijziging van de afstand waarvoor ingeschreven is, vindt geen restitutie van inschrijfgeld, of deel daar van, plaats.

 

Wanneer sluit de inschrijving?

De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht.

Wat zijn de algemene voorwaarden?

Hier kun je de algemene voorwaarden vinden.

Is het ook mogelijk om als groep in te schrijven?

Ja, dat kan. Vanaf 5 personen is het mogelijk om als groep in te schrijven. Met een groepsinschrijving kun je in één keer jullie pakket met alle startnummers ophalen. Je betaalt via iDeal. Hier worden dezelfde tarieven per deelnemer gehanteerd. Klik hier voor meer informatie over het aanmaken van een team

Race day

Wanneer is de GasTerra Ladiesrun Groningen?

De GasTerra Ladiesrun Groningen gaat niet door op zondag 14 juni 2020

De organisatie heeft besloten om [evenement] niet door te laten gaan op de geplande datum als gevolg van de recente ontwikkelingen rondom COVID-19 (coronavirus).

Krijg ik mijn startnummer toegestuurd of moet ik hem ophalen?

Startnummer ophalen

Alle startnummers dienen opgehaald te worden bij de startnummertent op de Vismarkt.Hiervoor heb je jouw persoonlijke startnummer nodig, die je een week voorafgaand via de mail van ons toegestuurd krijgt.  

Uitsluitend op vertoon van deze e-mail (digitaal of geprint), krijg je jouw startnummer overhandigd. Eventueel kan het startnummer door een ander persoon worden opgehaald in ruil voor het geprinte afhaalbewijs of een schermafbeelding hiervan. 

Geen afhaalbewijs ontvangen?

Het is mogelijk dat de nieuwsbrief met het afhaalbewijs in jouw spambox terecht is gekomen. Controleer ook die box. Indien je ook daar niets hebt ontvangen, of je bent afgemeld voor onze nieuwsbrieven, kom dan naar de "Helpdesk" op het evenemententerrein om jouw startnummer te achterhalen. 

Openingstijden 

  • Zondag 14 juni 2020: vanaf 11:30 

 *Tijden op voorbehoud van wijzigingen

Waar kan ik mijn event shirt ophalen?

Indien je het speciale Ladiesrun Groningen runningshirt bij jouw inschrijving hebt besteld, kan je deze ophalen bij de startnummertent op de Vismarkt.  

Hoe reis ik naar de start?

Wij adviseren deelnemers en toeschouwers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te reizen. Houd er rekening mee dat er diverse wegen zijn afgesloten rond het gebied van de Vismarkt. Op de bereikbaarheidspagina lees je hoe je het gemakkelijkst naar de start reist.

Is er tassenafgifte tijdens het evenement?

Ja, er is een tassenafgifte. De tassenafgifte bevindt zich op de Vismarkt. Hier kan je gratis je tas achter laten. 

Welke verzorging krijg ik onderweg?

Tijdens het evenement vind je waterposten. Tip van de organisatie: drink een halfuur voor de start nog water of een sportdrankje dat je gewend bent te drinken. Tijdens de wedstrijd neem je bij elke verzorgingspost een bekertje water aan en drink je dit helemaal op.

Hoe zien de parcoursen eruit?

Bekijk hier het parcours. 

Wat zijn de starttijden?

Bekijk hier het volledige programma van de GasTerra Ladiesrun Groningen.

Waar is de finish?

De finish is op de Vismarkt. Je wordt verzocht na het passeren van de finishstreep door te lopen om zo voor een vlotte doorstroming te zorgen. Bij de finish dien je daarom de aanwijzingen van de organisatie strikt op te volgen.

Finishfoto

Alle deelnemers worden gefotografeerd op meerdere plekken van het parcours en natuurlijk bij de finish. Dus zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. Op jouw uitslagenpagina staat de link waar jij de foto’s kunt bekijken en bestellen.  

Is er douchegelegenheid?

Nee, er is tijdens de GasTerra Ladiesrun Groningen geen douchegelegenheid.​

Krijg ik een medaille?

Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finishstreep een medaille als herinnering aan het evenement. Het is niet mogelijk om je medaille te laten graveren met je naam en eindtijd.

Kan ik na afloop mijn medaille laten graveren?

Wil jij een unieke persoonlijk aandenken aan je deelname aan de GasTerra Ladiesrun Groningen? Laat dan direct na je prestatie je medaille graveren met jouw eigen naam en finishtijd! De medaille die je van ons krijgt na de finish kun je ter plekke laten verbijzonderen bij de graveerstand op Pink Plaza. Bij je inschrijving kun je de gravering van je medaille bestellen, de kosten hiervoor zijn € 6,50. Je kunt er op de dag zelf ook nog voor kiezen om je medaille te laten graveren, de kosten hiervoor zijn dan € 8,-.

Waar vind ik specifieke informatie over Business Teams?

Op deze pagina kun je alle specifieke informatie over Business Teams vinden, zoals informatie over het deelnemerspakket, etc. 

Op welke km-punten staan er klokken?

Tijdens alle afstanden van de GasTerra Ladiesrun Groningen staan op de volgende punten klokken:

  • Start
  • Finish

 

Wat zijn de tijdlimieten?
Afstand   Tijdlimiet
2,5 km 25 minuten
5 km 50 minuten
7,5 km 65 minuten
10 km 80 minuten

 

Deelnemers die na de deadline de finish passeren, worden niet meer opgenomen in de wedstrijduitslag en ontvangen geen medaille.

Is er tijdregistratie?

De tijdregistratie wordt gedaan door MyLaps. In het startnummer zit een chip verwerkt waarmee de tijd gemeten kan worden. Deze chip mag niet worden verwijderd of afgeplakt. Het startnummer en de chip kun je na afloop als aandenken bewaren. De chip is niet herbruikbaar tijdens andere evenementen. MyLaps zal in de uitslag de bruto en netto tijden vermelden. De bruto tijd is de tijd die verstreken is tussen het lossen van het startschot en de aankomst over de eindstreep. De netto tijd is de tijd die verstreken is tussen het passeren van de startlijn van jouzelf en de aankomst over de eindstreep. De netto tijd geeft dus aan wat je werkelijke prestatie geweest is. 

Waar bevinden de toiletten zich?

Toiletten vind je bij de start en bij de finish.

Waar vind ik mijn uitslag?

Alle uitslagen worden direct na afloop op de website gepubliceerd. De bruto tijd is de officiële tijd. Uitslagen van eerdere edities vind je hier.

Wat is het wedstrijdreglement?

Tijdens het evenement is het wedstrijdreglement van de Atletiekunie en World Athletics van toepassing.

Overig

Hoe bereid ik mij het beste voor op mijn race?

Wil jij perfect voorbereid aan de start van de GasTerra Ladiesrun Groningen verschijnen? Dan biedt MyEnergyLab het ideale platform om verantwoord veilig jouw sportieve doel te bereiken. www.myenergylab.be. Je kunt het trainingsschema aanschaffen bij jouw inschrijving.

  •  Speciale prijs: € 5,00 voor een trainingsschema van 8 tot 24 weken (normale prijs: € 1,- per week). Nadat jouw inschrijving is ontvangen, krijg je binnen enkele dagen een e-mail van MyEnergyLab met je persoonlijke vouchercode.
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?

Gevonden voorwerpen worden verzameld bij de vrijwilligerstent op de Vismarkt. Na afloop van de GasTerra Ladiesrun Groningen kunt u mailen naar info@ladiesrungroningen.nl

Waar kan ik overnachten?

Fris en uitgerust aan de start staan van de GasTerra Ladiesrun Groningen? Maak het jezelf en jouw supporters daarom gemakkelijk en extra leuk en maak er een weekend Groningen van! Visitgroningen.nl biedt een overzicht van hippe hostels tot luxe (design)hotels: voor elke smaak en elk budget is een passende slaapplek te vinden.

Is er een wachtlijst voor uitverkochte afstanden?

De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.

Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden als vrijwilliger?

Dankzij de medewerking en het enthousiasme van vrijwillige medewerkers kan de GasTerra Ladiesrun Groningen elk jaar weer succesvol worden georganiseerd. Wij danken alle vrijwilligers bij voorbaat voor hun aanwezigheid en inzet. 

Wil jij ook als vrijwilliger aan de slag en een topsportevenement van dichtbij meemaken? Bekijk de spelregels eerst en kies op welke manier jij bij onze organisatie betrokken wilt zijn. Klik hier voor meer informatie. 

Wat wordt er medisch geadviseerd?

Adviezen in de voorbereiding en vóór de loop
1. Als je problemen hebt met jouw gezondheid, die een verhoogd risico geven op hart / vaatziekten, zoals overgewicht, hoge bloeddruk, te hoog cholesterol, suikerziekte, al eerder opgetreden hart / vaatziekten, danwel veel voorkomen hiervan in de familie, of indien je vaak blessures hebt, adviseren wij je een sportkeuring op een Sport Medisch Adviesbureau (S.M.A) of sportpoli. Op de website www.sportzorg.nl kun je meer informatie vinden over keuringen, manieren van testen en evt. ook een vragenlijst invullen, m.n ook een cardio/vasculaire vragenlijst. Na invulling daarvan kun je bepalen of het voor jou zinvol is om je op hart / vaatgebied medisch te laten keuren.

2. Kleding en weer:

  • Boven 15 graden en zeker 20 graden moet je je kleden in lichte ventilerende kleding, anders kan het lichaam de warmte niet kwijt en dreigt warmtestuwing. (geen katoen; dat houdt het vocht vast)

  • Bij koud weer (5 graden en voor langzame lopers 10 graden) is een thermo-shirt op de huid de beste keuze. Draag erover heen een dunne, ventilerende laag (geen nylon). Een muts is aan te raden bij een lage gevoelstemperatuur en wind.

  • Strik je veters grondig (dubbele knoop), zorg ervoor dat ze niet los gaan tijdens de wedstrijd.

Opm.: Hoe langzamer je tempo des te meer kleding je nodig hebt (behalve bij ca. 20 graden). Bij wandelen treedt een flinke afkoeling op. De gevoelstemperatuur is met name afhankelijk van wind en vochtigheid. Bijvoorbeeld: Wanneer de temperatuur +10°C is met een matige wind (windkracht 5) dan voelt het aan als +4°C. Is het echter 5°C met een matige wind dan voelt het aan als - 4°C. 

3. Maak een loopschema
Dit is uiteraard afhankelijk van het evenement waaraan je deelneemt.

4. Loop uitsluitend op goed ingelopen ( nooit nieuwe!) schoenen en sokken en let op het wegdek bij iedere training en de wedstrijd. Wissel het links en rechts lopen op de weg af wanneer mogelijk. 

5. Heb je een koortsende ziekte (>39o) in de week vóór het evenement, loop dan niet mee!

Adviezen direct voor en tijdens de loop
1. De hoeveelheid die je drinkt, is afhankelijk van het weer en van transpiratie (dit is zeer individueel). Drink tot 45 minuten voor de start extra. Stop dan met drinken en bezoek nog een toilet. Neem een flesje mee in het startvak (ca. 300 ml.) en drink dat 5-10 min. voor de start leeg. Zo voorkom je dat je onderweg moet plassen. Dorstgevoel is nooit een goede graadmeter. Als je niet gewend bent te drinken, drink dan alleen water: 100-200 ml. elke 15 minuten. Dranken met koolhydraat (5-8%) zijn ook geschikt, zorg dat je per uur ongeveer 70 gram koolhydraten inneemt gedurende de gehele race. Flesjes met afgemeten sportdrank (die je aan een riem meedraagt) kunnen je daarbij helpen. Bij koel weer of wanneer je geen snelle loper bent, neem dan liever energiedranken dan vast voedsel of fruit. Dit laatste blijft te lang in de maag. Hulpregel: het gewichtsverschil tussen voor en na de loop van meer dan 1 kg staat gelijk aan de hoeveelheid drank die je te weinig hebt gedronken. Probeer dit uit bij trainingen!

2. Luister naar je lichaam! Voel je je zich niet lekker, stop dan. Eerste symptomen van uitdroging zijn: kippevel op borst en bovenarmen, rillingen, druk in het hoofd, duizeligheid, later spierkramp, braken en droge huid. Deze verschijnselen kunnen snel overgaan in desoriëntatie en verwarring. Heb je wel eens problemen gehad met uitdroging en/of hoge temperatuur dan heb je meer kans het wederom te krijgen (zeker bij warm weer). Loop dan niet; uitvallen is geen schande!

3. Heb je kuitkramp, loop dan langzaam of wandel, eventueel licht rekken; niet stoppen maar wel extra drinken! Pas op voor uitdroging.

4. Start rustig. Controleer je tempo, elke seconde op de kilometer te hard in het begin van de race, kan aan het einde minutenverlies per kilometer betekenen. Loop je eigen tempo; vermijd tempoverhogingen en sprinten in de laatste kilometers.

5. Stop bij pijn op de borst, abnormale kortademigheid en duizeligheid.

6. Let goed op het wegdek en andere situaties om je heen.

7. Breng vaseline aan op tepels, dijen en andere schuurplekken.

8. Medische informatie over ziekten (bijv. suikerziekte,medicijnen) dien je bij je te dragen, bij voorkeur ook vermeld op de achterzijde van het startnummer. Schrijf daar tevens een telefoonnummer op van een contactpersoon, die tijdens de race bereikbaar is. Vermeld je naam, adres en telefoonnummer eveneens op de achterzijde van het startnummer.

Adviezen na de loop

1. Drink veel en loop goed uit. Neem eerst te drinken en gebruik daarna een lichte maaltijd (brood, banaan e.d.).

2. Ook de dagen erna regelmatig wandelen en extra drinken, evenals koolhydraatrijke producten. Neem voldoende tijd voor herstel!

3. Bij koud weer direct verkleden en evt. thee of bouillon drinken. Geen alcoholische dranken of koffie.

4. Direct na de finish is het zinvol om ruim te drinken en voldoende koolhydraten te eten om het vocht- en energieverlies weer aan te vullen. Sportdrankjes met koolhydraten, een ruime hoeveelheid water ( >1/2liter) en rijpe bananen of andere vruchten zijn aanraders.

Urgente vragen vlak vóór de wedstrijd

Heb je, ondanks goede voorbereiding en het lezen van de medische voorlichting, nog urgente vragen over training, blessures, voeding etc. op de dagen vóór een loopevenement dan kun je contact opnemen met jouw huisarts.

Is er medische verzorging op het parcours?

Het medische team van de organisatie, bestaand uit artsen en gespecialiseerd verpleegkundigen, werkt al jaren met een uitgeschreven protocol voor (onder andere) de signalering en behandeling van hitteberoerte. Dit protocol is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en is verder afgestemd en gedeeld met ambulancepersoneel, gemeentelijke hulpdiensten en Rode Kruis. Herkenning en snelle behandeling van onder meer hitteberoerte staan centraal. Potentiële slachtoffers worden opgevangen in medische posten langs het parcours en bij de finish door specialistische artsen en verpleegkundigen. De organisatie en haar medische team weet, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, dat een koelbad een adequate behandelmethode is, maar dat met ons medische protocol ook heel snel en actief gekoeld kan worden met ijs en natte handdoeken.

Om de 5 km is er een medische post waar Eerste Hulp kan worden verleend. Heb je hulp nodig of kun je onverhoopt niet meer verder, loop dan in een rustig tempo door naar de eerstvolgende verzorgings- of sponspost. Hier word je door medewerkers van het Rode Kruis opgevangen.

Het is niet mogelijk om je op willekeurige plaatsen langs het parcours op te laten halen. Voor noodgevallen is er direct na de finish een locatie ingericht.

Wat is het goede doel van de GasTerra Ladiesrun Groningen

GasTerra Ladiesrun Groningen steunt ieder jaar Stichting Pink Ribbon. Deelneemsters aan de GasTerra Ladiesrun Groningen kunnen bij inschrijving een bedrag doneren aan Stichting Pink Ribbon of een actiepagina aanmaken.


GasTerra Ladiesrun Groningen: COVID-19 update

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom de GasTerra Ladiesrun Groningen en bekijk hier de veelgestelde vragen.

Lees meer