Veelgestelde vragen

Bekijk op deze pagina alle veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is.

Inschrijving

COVID-19

COVID-19
Klik hier voor de laatste updates.

Algemene voorwaarden

Wat zijn de algemene voorwaarden?
Hier
 kun je de algemene voorwaarden vinden.

Afstand wijzigen

Kan ik mijn afstand wijzigen?
Je kunt van afstand wijzigen mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Bij wijziging van de afstand waarvoor ingeschreven is, vindt geen restitutie van inschrijfgeld, of deel daarvan, plaats. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs tussen beide afstanden wordt voldaan.

Stappenplan voor wijzigen afstand

  1. Log in op je account. De link en het wachtwoord hiervoor heb je ontvangen in je bevestigingsmail.
  2. Als je bent ingelogd klik je op “race wijzigen”:
  3. Kies jouw nieuwe afstand en klik op "doorgaan".
  4. Bij wijziging naar een lagere afstand dan waarvoor ingeschreven is, vindt geen restitutie van inschrijfgeld plaats. Bij wijziging naar een hogere afstand dan waarvoor ingeschreven is, dient u het verschuldigde bedrag af te rekenen door op "afrekenen" te klikken.
Bevestigingsmail

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je automatisch een bevestiging per e-mail. Zorg dus dat jouw e-mailadres correct is ingevuld.

Heb je geen bevestigingsmail ontvangen? Het kans soms even duren voordat je de bevestigingsmail ontvangt. Controleer ook je spam folder als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien je ook daar niets hebt ontvangen, neem dan contact met ons op.

Groepsinschrijving

Is het ook mogelijk om als groep in te schrijven? 
Ja, dat kan. Vanaf 10 personen is het ook mogelijk om als groep in te schrijven. Met een groepsinschrijving kun je in één keer betalen via iDeal. De startbewijzen worden individueel verstuurd. Hier worden dezelfde tarieven per deelnemer gehanteerd. Klik hier voor meer informatie over het aanmaken van een team 

Inschrijving wijzigen

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen, jouw afstand willen wijzigen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw account.

Inschrijven als team

Hoe kan ik inschrijven als team?
Heb je hulp nodig bij het aanmaken van een team of bij het inschrijven van een bestaand team? Lees dan deze praktische handleidingen door.

Groep aanmaken
Bekijk hier het stappenplan voor het aanmelden, invoeren en wijzigen van een groep.

Doe mee aan een groep
Bekijk hier het stappenplan voor het deelnemen aan een bestaande groep.

Leeftijden

Wat zijn de minimale leeftijden om deel te nemen?
Voor de leeftijdslimieten gelden de leeftijden op de dag van het evenement:

  • 2,5 km: 6 jaar
  • 5 km: 12 jaar
  • 10 km: 14 jaar
Event shirt

Kan ik een event shirt bestellen?
Alle deelneemsters kunnen zolang de voorraad strekt bij hun inschrijving het Limeted Edition Ladiesrun Groningen Wintereditie runningshirt 2020 bestellen voor €25,-. Heb je je al ingeschreven? Je kunt een shirt bestellen door in te loggen op jouw account en te klikken op 'voeg producten toe'.

Bekijk het ontwerp hier in het groot. De maattabel kun je hier vinden. 

  

Startbewijs overdragen

Indien je niet kunt/wil deelnemen aan het evenement en toch een startnummer hebt gekocht, kun je je startnummer overdragen aan iemand anders. Ken jij niemand aan wie je het startnummer kunt overdragen? Maak dan gebruik van ons vraag en aanbod-platform. 

Stappenplan voor overdragen

  1. Log in op je account. De link en het wachtwoord hiervoor heb je ontvangen in je bevestigingsmail.
  2. Als je bent ingelogd klik je op “registratie overdragen”:
  3. Vul de naam en het email adres in van degene die jouw startbewijs gaat overnemen en klik op “doorgaan”.
  4. Degene die jouw startbewijs overneemt ontvangt nu een mail om de overdracht te voltooien.
  5. De nieuwe persoonsgegevens worden door hem/haar ingevoerd en eventuele producten kunnen nog worden bijgekocht. Let op! Heb jij al producten aangeschaft laat dit degene die jouw startbewijs overneemt dan weten zodat dit niet dubbel wordt besteld.
  6. De overdracht is geslaagd!

Betaling

De eventuele betaling voor het overnemen van het startnummer dient onderling geregeld te worden.

Wanneer sluit de inschrijving?

De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht.

Race day

Bereikbaarheid

Hoe reis ik naar de start?
Wij adviseren deelnemers en toeschouwers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te reizen. Houd er rekening mee dat er diverse wegen zijn afgesloten rond het gebied van de Vismarkt. Op de bereikbaarheidspagina lees je hoe je het gemakkelijkst naar de start reist.

Douches

Is er douchegelegenheid?
Nee, er is tijdens de GasTerra Ladiesrun Groningen geen douchegelegenheid.​

Finish

Waar is de finish?
De finish is op de Vismarkt. Je wordt verzocht na het passeren van de finishstreep door te lopen om zo voor een vlotte doorstroming te zorgen. Bij de finish dien je daarom de aanwijzingen van de organisatie strikt op te volgen en het evenemententerrein tijdig te verlaten.

Finishfoto

Worden er finishfoto's gemaakt?
Alle deelnemers worden gefotografeerd op meerdere plekken van het parcours en natuurlijk bij de finish. Dus zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. Op jouw uitslagenpagina staat de link waar jij de foto’s kunt bekijken en bestellen.  

Medaille

Krijg ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finishstreep een medaille als herinnering aan het evenement. Het is niet mogelijk om je medaille te laten graveren met je naam en eindtijd.

Parcours

Hoe zien de parcoursen eruit?
Bekijk hier het parcours. 

Prijsuitreiking

Is er een prijsuitreiking?
Ja, per afstand zijn er ereprijzen voor de snelste drie deelneemsters. Deze worden direct na afloop van elke afstand gehuldigd op het podium. 


Let op: De bruto tijd is de officiële tijd.

Programma

Wat zijn de starttijden?
Bekijk hier
het volledige programma van de GasTerra Ladiesrun Groningen.

Waar is de start?

De start van alle afstanden van de GasTerra Ladiesrun Groningen wintereditie 2020 bevindt zich op de Grote Markt

Shirt besteld

Waar kan ik mijn bestelde runningshirt ophalen?
Indien je het speciale GasTerra Ladiesrun Groningen runningshirt bij jouw inschrijving hebt besteld, wordt deze net zoals het startbewijs opgestuurd naar het opgegeven adres.

Startnummer

Krijg ik mijn startnummer toegestuurd of moet ik hem ophalen?

Alle startbewijzen worden opgestuurd
In verband met de coronamaatregelen wordt het startbewijs thuisgestuurd. Het startbewijs ontvang je in de week voor het evenement op het door jou opgegeven postadres. Wil je dit postadres nog controleren of wijzigen, log dan in op jouw account. Deelnemers met een postadres buiten Nederland kunnen hun startbewijs ophalen op de dag van het evenement. 
Indien je het startbewijs de vrijdag voor het evenement niet hebt ontvangen, stuur dan een e-mail naar info@ladiesrungroningen.nl, met vermelding van je naam en bevestigingsnummer. 
Je kunt dan op de dag van het evenement je startnummer ophalen bij de helpdesk op vertoon van je bevestigingsmail.

Tijdsaanduiding

Waar staan de kilometers aangegeven?
Tijdens alle afstanden van de GasTerra Ladiesrun Groningen staan op de volgende punten klokken:

  • Start
  • Finish

 

Tijdlimieten

Wat zijn de tijdslimieten?

Afstand   Tijdlimiet
2,5 km 25 minuten
5 km 50 minuten
10 km 80 minuten

 

Deelnemers die na de deadline de finish passeren, worden niet meer opgenomen in de wedstrijduitslag en ontvangen geen medaille.

Tijdregistratie

Is er tijdregistratie?
Bij alle onderdelen van de GasTerra Ladiesrun Groningen worden de MYLAPS BibTag gebruikt voor het registreren van tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer. 

Informatie om een goede tijdsregistratie te garanderen:

  • Draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met je handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).
  • Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.
  • Gebruik vier speldjes op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.
  • Verwijder de kunststof afstandhouder niet.
  • De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.

De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).

Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot gegeven wordt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. De nettotijd wordt als extra service vermeld.

Toiletten

Waar bevinden de toiletten zich?
Toiletten vind je bij de start 
en bij de finish.

Verzorging

Welke verzorging krijg ik onderweg?
Tijdens het evenement vind je waterposten. Tip van de organisatie: drink een halfuur voor de start nog water of een sportdrankje dat je gewend bent te drinken. Tijdens de wedstrijd neem je bij elke verzorgingspost een bekertje water aan en drink je dit helemaal op.

Uitslagen

Waar vind ik mijn uitslag?
Alle uitslagen worden direct na afloop op de website gepubliceerd.
 De bruto tijd is de officiële tijd. Uitslagen van eerdere edities vind je hier. Heb je een vraag of opmerking over jouw uitslag? Stuur dan een e-mail naar Mylaps Event Timing o.v.v. je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden. 

Wedstrijdreglement

Wat is het wedstrijdreglement?
Tijdens het evenement is het 
wedstrijdreglement van de Atletiekunie en World Athletics van toepassing.

Overig

Goede doel

Wat is het goede doel van de GasTerra Ladiesrun Groningen
GasTerra Ladiesrun Groningen steunt ieder jaar 
Stichting Pink Ribbon. Klik hier voor meer informatie over het goede doel

Gevonden voorwerpen

Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Gevonden voorwerpen worden verzameld bij de vrijwilligerstent op de Vismarkt. Na afloop van de GasTerra Ladiesrun Groningen kunt u mailen naar info@ladiesrungroningen.nl

Hotel

Waar kan ik overnachten?
Fris en uitgerust aan de start staan van de GasTerra Ladiesrun Groningen? Maak het jezelf en jouw supporters daarom gemakkelijk en extra leuk en maak er een weekend Groningen van! Visitgroningen.nl biedt een overzicht van hippe hostels tot luxe (design)hotels: voor elke smaak en elk budget is een passende slaapplek te vinden.

Training

Hoe bereid ik mij het beste voor op mijn race?
Wil jij perfect voorbereid aan de start van de GasTerra Ladiesrun Groningen verschijnen? Dan biedt MyEnergyLab het ideale platform om verantwoord veilig jouw sportieve doel te bereiken. www.myenergylab.be. Je kunt het trainingsschema aanschaffen bij jouw inschrijving.

  •  Speciale prijs: € 5,00 voor een trainingsschema van 8 tot 24 weken (normale prijs: € 1,- per week). Nadat jouw inschrijving is ontvangen, krijg je binnen enkele dagen een e-mail van MyEnergyLab met je persoonlijke vouchercode.
Vrijwilligers

Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden als vrijwilliger?
Dankzij de medewerking en het enthousiasme van vrijwillige medewerkers kan de GasTerra Ladiesrun Groningen elk jaar weer succesvol worden georganiseerd. Wij danken alle vrijwilligers bij voorbaat voor hun aanwezigheid en inzet. 

Wil jij ook als vrijwilliger aan de slag en een topsportevenement van dichtbij meemaken? Klik hier voor meer informatie. 

Wachtlijst

Is er een wachtlijst voor uitverkochte afstanden?
De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.


Loop vanuit huis mee voor borstkankeronderzoek!

Je kunt op zaterdag 28 en zondag 29 november toch de GasTerra Ladiesrun Groningen beleven tijdens de virtuele editie. Meld je gratis aan, download de MyTrace app en kom samen met andere sportieve vrouwen en meisjes in actie voor Pink Ribbon.

Lees meer