Bekijk op deze pagina alle veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is.
COVID-19
Klik hier voor de laatste updates.
Wat zijn de algemene voorwaarden?
Hier kun je de algemene voorwaarden vinden.
Kan ik mijn afstand wijzigen?
Je kunt van afstand wijzigen mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Bij wijziging van de afstand waarvoor ingeschreven is, vindt geen restitutie van inschrijfgeld, of deel daarvan, plaats. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs tussen beide afstanden wordt voldaan.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je automatisch een bevestiging per e-mail. Zorg dus dat jouw e-mailadres correct is ingevuld.
Heb je geen bevestigingsmail ontvangen? Het kans soms even duren voordat je de bevestigingsmail ontvangt. Controleer ook je spam folder als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien je ook daar niets hebt ontvangen, neem dan contact met ons op.
Is het ook mogelijk om als groep in te schrijven?
Ja, dat kan. Vanaf 10 personen is het ook mogelijk om als groep in te schrijven. Met een groepsinschrijving kun je in één keer betalen via iDeal. De startbewijzen worden individueel verstuurd. Hier worden dezelfde tarieven per deelnemer gehanteerd. Klik hier voor meer informatie over het aanmaken van een team.
Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen, jouw afstand willen wijzigen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw account.
Hoe kan ik inschrijven als team?
Heb je hulp nodig bij het aanmaken van een team of bij het inschrijven van een bestaand team? Lees dan deze praktische handleidingen door.
Groep aanmaken
Bekijk hier het stappenplan voor het aanmelden, invoeren en wijzigen van een groep.
Doe mee aan een groep
Bekijk hier het stappenplan voor het deelnemen aan een bestaande groep.
Wat zijn de minimale leeftijden om deel te nemen?
Voor de leeftijdslimieten gelden de leeftijden op de dag van het evenement:
Kan ik een event shirt bestellen?
Alle deelneemsters kunnen zolang de voorraad strekt bij hun inschrijving het Limeted Edition Ladiesrun Groningen Wintereditie runningshirt 2020 bestellen voor €25,-. Heb je je al ingeschreven? Je kunt een shirt bestellen door in te loggen op jouw account en te klikken op 'voeg producten toe'.
Bekijk het ontwerp hier in het groot. De maattabel kun je hier vinden.
Indien je niet kunt/wil deelnemen aan het evenement en toch een startnummer hebt gekocht, kun je je startnummer overdragen aan iemand anders. Ken jij niemand aan wie je het startnummer kunt overdragen? Maak dan gebruik van ons vraag en aanbod-platform.
De eventuele betaling voor het overnemen van het startnummer dient onderling geregeld te worden.
De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht.
Hoe reis ik naar de start?
Wij adviseren deelnemers en toeschouwers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te reizen. Houd er rekening mee dat er diverse wegen zijn afgesloten rond het gebied van de Vismarkt. Op de bereikbaarheidspagina lees je hoe je het gemakkelijkst naar de start reist.
Is er douchegelegenheid?
Nee, er is tijdens de GasTerra Ladiesrun Groningen geen douchegelegenheid.
Waar is de finish?
De finish is op de Vismarkt. Je wordt verzocht na het passeren van de finishstreep door te lopen om zo voor een vlotte doorstroming te zorgen. Bij de finish dien je daarom de aanwijzingen van de organisatie strikt op te volgen en het evenemententerrein tijdig te verlaten.
Worden er finishfoto's gemaakt?
Alle deelnemers worden gefotografeerd op meerdere plekken van het parcours en natuurlijk bij de finish. Dus zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. Op jouw uitslagenpagina staat de link waar jij de foto’s kunt bekijken en bestellen.
Krijg ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finishstreep een medaille als herinnering aan het evenement. Het is niet mogelijk om je medaille te laten graveren met je naam en eindtijd.
Hoe zien de parcoursen eruit?
Bekijk hier het parcours.
Is er een prijsuitreiking?
Ja, per afstand zijn er ereprijzen voor de snelste drie deelneemsters. Deze worden direct na afloop van elke afstand gehuldigd op het podium.
Let op: De bruto tijd is de officiële tijd.
Wat zijn de starttijden?
Bekijk hier het volledige programma van de GasTerra Ladiesrun Groningen.
De start van alle afstanden van de GasTerra Ladiesrun Groningen wintereditie 2020 bevindt zich op de Grote Markt
Waar kan ik mijn bestelde runningshirt ophalen?
Indien je het speciale GasTerra Ladiesrun Groningen runningshirt bij jouw inschrijving hebt besteld, wordt deze net zoals het startbewijs opgestuurd naar het opgegeven adres.
Krijg ik mijn startnummer toegestuurd of moet ik hem ophalen?
Alle startbewijzen worden opgestuurd
In verband met de coronamaatregelen wordt het startbewijs thuisgestuurd. Het startbewijs ontvang je in de week voor het evenement op het door jou opgegeven postadres. Wil je dit postadres nog controleren of wijzigen, log dan in op jouw account. Deelnemers met een postadres buiten Nederland kunnen hun startbewijs ophalen op de dag van het evenement.
Indien je het startbewijs de vrijdag voor het evenement niet hebt ontvangen, stuur dan een e-mail naar info@ladiesrungroningen.nl, met vermelding van je naam en bevestigingsnummer. Je kunt dan op de dag van het evenement je startnummer ophalen bij de helpdesk op vertoon van je bevestigingsmail.
Waar staan de kilometers aangegeven?
Tijdens alle afstanden van de GasTerra Ladiesrun Groningen staan op de volgende punten klokken:
Wat zijn de tijdslimieten?
Afstand | Tijdlimiet |
2,5 km | 25 minuten |
5 km | 50 minuten |
10 km | 80 minuten |
Deelnemers die na de deadline de finish passeren, worden niet meer opgenomen in de wedstrijduitslag en ontvangen geen medaille.
Is er tijdregistratie?
Bij alle onderdelen van de GasTerra Ladiesrun Groningen worden de MYLAPS BibTag gebruikt voor het registreren van tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.
Informatie om een goede tijdsregistratie te garanderen:
De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).
Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot gegeven wordt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. De nettotijd wordt als extra service vermeld.
Waar bevinden de toiletten zich?
Toiletten vind je bij de start en bij de finish.
Welke verzorging krijg ik onderweg?
Tijdens het evenement vind je waterposten. Tip van de organisatie: drink een halfuur voor de start nog water of een sportdrankje dat je gewend bent te drinken. Tijdens de wedstrijd neem je bij elke verzorgingspost een bekertje water aan en drink je dit helemaal op.
Waar vind ik mijn uitslag?
Alle uitslagen worden direct na afloop op de website gepubliceerd. De bruto tijd is de officiële tijd. Uitslagen van eerdere edities vind je hier. Heb je een vraag of opmerking over jouw uitslag? Stuur dan een e-mail naar Mylaps Event Timing o.v.v. je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden.
Wat is het wedstrijdreglement?
Tijdens het evenement is het wedstrijdreglement van de Atletiekunie en World Athletics van toepassing.
Wat is het goede doel van de GasTerra Ladiesrun Groningen
GasTerra Ladiesrun Groningen steunt ieder jaar Stichting Pink Ribbon. Klik hier voor meer informatie over het goede doel.
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Gevonden voorwerpen worden verzameld bij de vrijwilligerstent op de Vismarkt. Na afloop van de GasTerra Ladiesrun Groningen kunt u mailen naar info@ladiesrungroningen.nl.
Waar kan ik overnachten?
Fris en uitgerust aan de start staan van de GasTerra Ladiesrun Groningen? Maak het jezelf en jouw supporters daarom gemakkelijk en extra leuk en maak er een weekend Groningen van! Visitgroningen.nl biedt een overzicht van hippe hostels tot luxe (design)hotels: voor elke smaak en elk budget is een passende slaapplek te vinden.
Hoe bereid ik mij het beste voor op mijn race?
Wil jij perfect voorbereid aan de start van de GasTerra Ladiesrun Groningen verschijnen? Dan biedt MyEnergyLab het ideale platform om verantwoord veilig jouw sportieve doel te bereiken. www.myenergylab.be. Je kunt het trainingsschema aanschaffen bij jouw inschrijving.
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden als vrijwilliger?
Dankzij de medewerking en het enthousiasme van vrijwillige medewerkers kan de GasTerra Ladiesrun Groningen elk jaar weer succesvol worden georganiseerd. Wij danken alle vrijwilligers bij voorbaat voor hun aanwezigheid en inzet.
Wil jij ook als vrijwilliger aan de slag en een topsportevenement van dichtbij meemaken? Klik hier voor meer informatie.
Is er een wachtlijst voor uitverkochte afstanden?
De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.